Vi garanterer altid god hygiejne i vores butikker

Gitte Sørensen, faglig chef hos Profil Optik, forklarer, at god hygiejne altid opretholdes i butikkerne, og at Sundhedsstyrelsens retningslinjer følges til punkt og prikke.

– Inden hver kundekontakt vasker vi hænderne grundigt, det er helt naturligt for os, siger vores faglige chef Gitte Sørensen. 

Når kunden kommer ind i synsprøverummet, så tørrer vi instrumenterne af, så kunden kan se, det er gjort. Håndinstrumenter og øvrig udstyr, som kommer tæt på den besøgende, desinficeres naturligvis også.

– Vi desinficerer den overflade, hagen hviler på, og de dele af apparatet, som er
tættest på ansigtet. Naturligvis følger vi også de eksisterende retningslinjer, som eksempelvis at vaske hænder ekstra grundigt, i mindst 20 sekunder. Efter en undersøgelse vasker vi også hænderne grundigt, forklarer Gitte Sørensen.

Ekstra tryghed i Corona-tider

Grundig rengøring af instrumenter indgår også i butikkens almindelige rutiner, men som følge af Sundhedsstyrelsens retningslinjer under pandemien gør vi lidt ekstra. 

– Vi har den samme grundige instrumentrengøring som altid – og lidt til.

Gitte Sørensen gør også opmærksom på det vigtige i, at alle, som oplever
sygdomssymptomer, holder sig hjemme.

–  Vi sørger altid for, at vores personale kun er på arbejde, hvis de er helt raske,
og vi beder kunder, der føler sig syge, om at komme tilbage, når de er blevet
raske, siger hun.

Inden hver kundekontakt vasker vi hænderne grundigt og bruger håndsprit.

Vi desinficerer alle stel regelmæssigt og efter hver prøvning.

Vi desinficerer al udstyr mellem hvert besøg.